Bonne et Heureuse Année!

12 januari 2010 - Grenoble, Frankrijk

Dit is het eerste stukje, tekst in het jaar 2010!!! Allemaal Gelukkig Nieuwjaar toegewenst!

Het is dan hoogtijd voor een update van mijn belevenissen. Zoals gewoonlijk eerst even een update van het weer, het is hier koud..koud, er ligt sneeuw (zelfs in Grenoble, wat nogal uitzonderlijk is omdat de stad in een dal ligt waar bijna nooit sneeuw valt, en nu toch wel een dikke 20cm) Bij Cédric zijn ouders ligt meer dan 60cm sneeuw! Dat is best veel als je daar doorheen moet lopen...Verder begint nu de zon te schijnen dus super weer om te skieen!

De vorige keer in m'n blog had ik het erover dat mijn vader en mijn tante hier zouden komen, en dat is dan ook gebeurd. Met vliegtuig naar Grenoble gevlogen, en daar heeft Cédric ze verwelkomt, (ik had nog de laatste lessen van het jaar 2009) Ze kwamen mij vervolgens ophalen van school als verrassing, wel bizar dat zij er dan gewoon echt zijn. Van Cédric hadden ze een heerlijke door Cédric zelfgekochte taart gehad, (ja ik had er zelf een gemaakt, maar had me klein beetje vergist in dl en cl..waardoor de taart soep was geworden) Maar goed allemaal naar het appartement en daar stond de hele tafel vol met etenswaren uit Nederland, pindakaas,stroopwafels,ontbijtkoek,speculaas,roze en blauwe muisjes (nee nee, er is niks op komst) gehaktkruiden ;) en als klap op de vuurpijl: een aantal zakjes verse boerenkool uit de tuin! met hema rookworsten! (wat kan die boerenkool stinken naar spruitjes, vooral in de trein hè papa ;) )  Verder nog allerlei kadootjes gekregen het leek wel sinterklaas! Om Ommen niet te vergeten twee placemats van ommen, die heb ik in de gang opgehangen zodat ik altijd even terug kan kijken hoe het er daar ook al weer uit ziet. De rest van het weekend was erg gezellig en leuk, nu weten zij tenminste waar ik de hele dag uithang en hoe cédric en ik de boel een beetje georganiseerd hebben en waar hun spullen zijn gebleven ;) , (pannenlappen, servetten, ovenschalen, kopjes etc..) Na die dagen ben ik met papa en tante Ina terug gevlogen naar Rotterdam om in Ommen kerst en oud en nieuw te vieren. Ook in Nederland lag er toen sneeuw! (die was op dat moment net weer aan het smelten in Frankrijk, en begon het te regenen) Thuis aangekomen even controleren of alles nog hetzelfde is gebleven, en ja, weinig veranderd, stond wel een kerstboom..maar de ballen en het stalletje die kende ik nog wel ;) Kerst al etend doorgekomen ( allemaal weer je eigen specialiteit maken, dus peter maakt z'n heerlijke pastijtjes..en anneke heerlijke zelf op tafelgezette soep) Op naar oud en nieuw!

Tussendoor bij iedereen op bezoek,  en lekker weer bijkletsen!! (ouderwets gezellig! ) Oud thuis gevierd, nieuw in Ommen-city doorgebracht en toen zat de tijd in Ommen er alweer bijna op. Zondag weer naar grenoble gevlogen waar cédric op me stond te wachten...is dan ook wel weer leuk om terug te komen! S avonds bij cédric ouders gegeten, met de gehele familie (inclusief Marie zus van cédric die in Freiburg studeert voor een jaar) gezellig!. En dan gaat het echte leven weer beginnen..maandag begon voor mij met 3 tentamens... die ik heb gemaakt...hoe dat echt gegaan is weet ik niet...maar dat zullen we wel zien ik begreep de vragen, en wat er van me verwacht werd, maar of ik aan de verwachtingen voldoe dat weet ik niet.. de rest van de week nog 4 tentamens...en dan is het zo heerlijk....een week VAKANTIE!!! niks te doen! lekker luiereren, beetje internetten, en dingetjes doen die altijd nog moesten...(achterstalligonderhoud zegmaar)

En zo komen we bij vandaag...beetje achterstallighoud onderhoud dag... En dan gaan we volgende week weer beginnen met een nieuw semester met nieuwe kansen :P

Ik probeer de blog een beetje kort te houden...maar dat lukt niet erg...sorry...dat jullie eerst dit hele verhaal moeten lezen voordat ik ga zeggen: tot m'n volgende blog!!!

Kijkt u allen uit in het voor de gladheid op de Hollandse wegen! zoek de gladheid maar op op de ijsbanen met schaatsen onder! En dan Veel veel plezier...als je thuis komt een heerlijke kop chocolade melk, terwijl je allerlei lichaamsdelen voelt tintelen!

Veel liefs,

Elly

1. Henrike:
    12 januari 2010
    Hey Elly,

Jij natuurlijk ook een heel goed 2010 gewenst!!
    Hopen dat je toetsen goed gegaan zijn, maar dat komt vast wel goed.

Groetjes Henrike
  2. Krista:
    13 januari 2010
    hey elly!!

leuk om weer wat van je te lezen, mooi tijdsverderf omdat ik nu weer terug zit in de trein naar ommen....

hier ook nog steeds sneeuw alleen mis ik de bergen om te kunnen wintersporten:-( JALOERS!! ;)

succes met alles en tot horens!!
    liefs krista
  3. eesje:
    17 januari 2010
    ik lees nu pas je berichtje. ik mis ook nog wel het één en ander. B.v. de reis van Ommen naar Rotterdam. Ook dat was weer en belevenis apart maar dat hoeft ook niet in jouw stukje, anders wordt het zo lang. verder hebben we hier de afgelopen week steeds kunnen schaatsen. Vannacht sneeuwde het weer maar nu regent het en is het mistig. We zien wel wat het verdr wordt. Morgen, 18 januari wordt je opa 85 jaar! Daar ben je nu niet bij. Kun je ook niet helpen met het bedienen van al die tantes en omes. Jammer hè? Ik spreek je vast wel weer snel.groetjes en een dikke natte kus van moeders.
  4. Marijke:
    22 januari 2010
    Hey El,
    Jaja het kan nog later hoor.. want ik lees het net pas. Leuk rokje heb je aan op die foto! hihi. Nog even en dan breekt de volgende vakantie alweer aan. En dan kom ik joehoe:D heb er al heel veel zin in! En nogmaals je laat het om eerst je hele huis op te gaan ruimen en schoon te gaan maken!!
    Leuk om wat van je te lezen, maar je hebt me straks op 11 februari toch wel meer te vertellen?:P
    Hoe zijn je toetsen gegaan?? Heb je al cijfers?

Hou je taai!

Veel Liefs, Dikke kus Marijke
  5. Marijke:
    22 januari 2010
    Het valt me nu pas op wat voor mooie foto je bovenaan hebt staan.. Heb ik die gemaakt? xx
  6. Nadine:
    25 januari 2010
    Hee Elly!

Ff een berichtje vanuit het hoge hoge noorden ;)
    Leuk dat je weer een blog geschreven hebt! En leuke foto's! Heb je al geskied?
    Succes met alles!

Groetjes