Lente!! Printemps!

11 april 2010 - Grenoble, Frankrijk

Ik heb jullie weer heel lang heb laten wachten op een nieuw verhaal vanuit het mooie ontluikende Frankrijk...

Maar vandaag is het dan weer zover, jullie kunnen weer meegenieten van de avonturen die ik hier heb beleefd.

Natuurlijk even de update van het weer, de lente is begonnen: maart roert zijn staart, en april doet wat ie wil... :P (duidelijk genoeg denk ik)

De laaste keer dat ik jullie mijn belevenissen heb verteld, was Marijke net vetrokken en zat ik te wachten op de komst van mijn ouders en daarna de komst van Alieke. Dit is allemaal goed gekomen..het wachten werd beloond. We hebben leuke dagen met elkaar gehad, vooral lekker veel Nederlands gepraat! Erg gezellig weer! Nu is de rust weer terug gekeerd...en dat is toch wel erg stilletjes...wel even wennen hoor! Maar het werd dan ook wel weer tijd om weer aan de studie te gaan denken... ik had ondertussen ook de resultaten van de tentamens binnen..en die waren niet echt om naar huis te schrijven...;) dat betekent dat ik m'n 1e semester nog niet gehaald heb..maar gelukkig heb ik nog een kans om het goed te maken, in juni zijn de herkansingen..dus ga nog maar weer even flink blokken! Maar nu is het eerst tijd om te zorgen dat ik het 2e semester haal..en dan gaan we weer blokken voor de herkansingen...en als dat gedaan is....dat is begin juni...dan begint de ZOMERVAKANTIE!! :D:D:D  Maar eerst nog even hard m'n best doen!

Het franse leven, gaat hier ondertussen door (met mij natuurlijk). Het skiseizoen is ondertussen alweer afgelopen.De skis opgeborgen...het cijfer voor de skilessen binnen..de rode pistes en zelfs een zwarte piste zijn afgedaald..(dat was trouwens niet mijn grootste succes).Dan is het nu tijd voor de lente de krokussen, narcissen, en de Nederlandse tulpen zijn boven de sneeuw uitgekomen..het gras in de parken wordt weer mooi groen..en natuurlijk het zonnetje begint te schijnen! Niet alle dagen natuurlijk, moet ook niet te gek gaan..Maar zo af en toe genieten van de zonnestralen op de verbleekte huid...doet goed! Maar goed..genietend van de zon...heeft ook een paar 'kleine' nadelen:    Vanmorgen zonnetje schijnt..lucht is blauw..Elly gaat op weg naar de markt om wat fruit in te slaan..(om voor de zoveelste keer te het voornemen van gezond eten te proberen te realiseren) . Heerlijke wandeling..zonnenbril op..zomerschoenen aan..paraderend op de markt voel ik een licht pijn opkomen...lekker doorlopen..(bananen, sinasappels, kiwi..en het toppunt van het begin van de zomer...aardbeien! gekocht) terug naar het appartement..waar manlief op me wacht om naar schoonouders te gaan..ben ik bijna bij het appartement begin ik toch wat te hinken..kijken naar me hakken..die zijn onderussen helemaal kapot....vandaar dat het zeer doet..naja dat moeten we dan maar voorlief nemen..Hakken afgeplakt met wat pleisters..op weg naar werk van schoonmoeder om vervolgens voor de laaste keer van het winterseizoen, tartiflette te eten bij de schoonouders. Kleine uitleg vooral voor ons pap, wat is dat dan tartiflette???? ;)  aardappelschotel, met uien, wittewijn, speciale kaas..Tijdens dit bezoek moesten we ook weer afscheid nemen van Marie..zus van cédric, die haar vakantie hier heeft doorgebracht en morgen weer terug gaat naar Freiburg waar ze een jaar studeert. Heerlijk gegeten..afscheid genomen..me zomerschoenen weer aan..en even de vuilniszak in de container gooien..(even punten scoren bij schoonouder ;) ) Ineens voel ik iets prikken in m'n schoen..schoen uit..en wat komt eruit kruipen...een wesp...en bedankt m'n teen begint ook veel meer te prikken en wat dikker te worden..dus de zomer (lente) is begonnen en de voor en nadelen hebben zich al weer laten zien..maar goed, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen...blaren pleisters in de tas..schoenen controleren voor dat je grote teen er in stopt..dan is ook de zomer heel goed te doen!

Er gebeuren nog wel veel meer dingen..maar jah. zoals velen wel weten ben ik altijd nogal lang van stof dus heb een paar kleine avonturen verteld..als je echt alles wilt weten, kun je me natuurlijk altijd bellen..mailen...en dan zal ik je alles vertellen... (bijna alles)

Helaas heb ik nog geen foto's van het ontluikende franse landschap, of iets dergelijks..want m'n fototoestel was beetje overleden... :'(  Gelukkig heb ik weer een nieuwe gekregen..,gratis :D wat nog wel even spannend was..want ook al heb je nog garantie....misschien valt dit probleem niet onder de garantie...Maar bijna boos geworden voor niks..dus volgende blog..komen er weer foto's!

Dan  wens ik jullie nu een mooie lente in het ontluikende nederlandse landschap, met eigen Nederlands tulpen..narcissen..en al het andere wat de lente met zich meebrengt...Probeer je vooral te richten op de voordelen ...blaren gaan vanzelf weer weg...de schoenen moeten gewoon weer even aan je voeten wennen, en wespen..die horen nu nog te slapen..en als ze dan toch steken...doen ze dat daarna nooit meer..

Heel veel liefs,

Elly

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alieke Dijk:
    12 april 2010
    Heey EL!!!
    Wat een super leuk verhaal! Je zou eens een boek moeten gaan schrijven genaamd: Elly en haar vriendjes op avontuur in Frankrijk :D
    Je hebt dan iig 1 afnemer, IK :D:D:D
    Hoe is het verder met je? Lukt het een beetje met leren en vind je het nog steeds leuk?

We moeten snel weer eens bellen, is alweer veel te lang geleden! Wat dacht je van deze week?!
    xxx
  2. Anneke:
    12 april 2010
    Hoi Elly
    Ik was hier de winter echt helemaal zat. En nu begint het er wel leuk uit te zien met zon enzo maar de wind is nog zo koud en de nachten ook 4 tegen 15 graden overdag. Dan dat gedoe met die motor wordt ik ook spuggie zat. Freddie had me heel tof geholpen maar ik krijg die motor nog niet elke keer gestart als ik rijden wil en dan is het weer fietsen... :S grrr. Maar ja, op school ben ik ook met een herkansing bezig. Er is hoop dat ik dat vak ga halen en dan heb ik nog niet mij 1e semester gehaald maar wel mijn 1e periode. Het onderzoek gaat nu weer iets beter ik heb weer een nieuwe start gemaakt met een nieuw structuur en dat lijkt beter te gaan. Ik ben inmiddels ook wel weer wat meer aan het sporten maar wel gewoon op de momenten dat ik zin heb. De bedoeling is wel dat skeelerwedstrijden ga rijden, maar dan moet die motor het wel doen... Ik heb geen zin om uren in een bus te zitten voor een wedstrijdje van een half uurtje. Nou zo ben je wel weer aardig op de hoogte van mijn frustraties enzo. Wat betreft de mannen... ik ben te druk met mezelf, laten we het daar maar op houden. Groetjes en xxxjes je zussie uit het mooie groene Zeist op de Utrechtse Heuvelrug.
  3. Marijke:
    7 mei 2010
    Hey Meissie,
    Leuk om weer eens wat van je te lezen! Wanneer heb je tijd voor een skype/msn afspraakje?? T is alweer veel te lang geleden. Hoe gaat het met het huis?? Ik heb nachtdienst straks, helemaal geen zin maarja ik sla me er wel doorheen. Heb al een voorraadje redbull ingeslagen. Ben nog naar het bevrijdingsfestival geweest in zwolle, afgelopen woensdag. Echt super gaaf. Was met kelly, ben , david en pascal was ook nog mee. Er waren wat van die rap lui, dat was niet zo. Maar toen kwam Kane nog, dat was echt gaaf!!
    Voor mij nog even stressen met de laatste opdrachten van de opleiding, maarja ik presteer goed onder druk, laten we het daar maar op houden. Nog even doorwerken en dan ben ik er klaar mee.
    Succes met je tentamens!!! KOP OP je kunt het best!!

Veel liefs, dikke kus Marijke
  4. Tim:
    29 mei 2010
    Hoi Elly en Cédric zijn allebei !! welkom op ons feestje! Ja, ouwe adressenlijst en dan via TNTpost veel uitzoeken hoe je groeps kaarten stuurt, niet op gelet of het allemaal klopte. Zo hebben we nog meer bugs gezien.....
    In ieder geval tot ziens in Hemmen

Groetjes Tim/Henny en de Kids
  5. Coobs:
    25 juli 2010
    Hey El!!!!
    Zo, ik let even niet op en mevrouw heeft een baan, een huis en weet ik allemaal niet wat!!
    Super om te lezen dat jullie het daar zo fijn hebben, had ook niet anders verwacht.

Hele dikke groeten en een knuffel van de Spanjaarden,
    Jorick y Coby