Un bon retour!

1 november 2009 - Grenoble, Frankrijk

En ja hoor het is 1 november de eerste dag van de maand november..hoogtijd voor een nieuw avontuur!

Deze keer een heel bijzonder avontuur...maar voordat ik dat ga vertellen eerst even het weer..

Hier en daar een wolk, af en toe een bui en af en toe zon...sneeuw in de hoogste bergen en sneeuw in aantocht...voor de lagere bergen ;)

Zittende op een 'Harry' ga ik jullie nu het grote avontuur vertellen...velen wisten het al, andere zijn er deze week achter gekomen, voor diegene die het nog niet weten ga ik het nu vertellen.  Het avontuur begint vrijdag 23 oktober... Elly is rustig in het appartement wat aan het opruimen, inpakken, eten klaarmaken, eten..vervolgens ben ik naar school gegebracht door mijn kerel ;) nadat ik op school klaar was stond diezelfde kerel weer op me te wachten.. en gingen we richting Genève. Daar heb ik mijn rode koffertje afgegeven en met de instapkaart in mijn had op weg naar de douane.. daar heb ik die kerel van mij een kus gegeven..en ging ik op weg naar Amsterdam, om daar vervolgens naar Ommen te gaan. Door de douane..wachten op het vliegtuig..nog even wachten...het werd inmiddels donker...en kon niet zien of er een vliegtuig aankwam..nog maar wachten..vervolgens stond er dat het vliegtuig een half uurtje vertraging had..wachten..(wat zijn die stoeltjes eigenlijk hard) vervolgens hoor ik het vrouwtje voor het instappen zeggen..'le vol a amsterdam es annulé..' daar zit je dan in Genève, Cédric was inmiddels al een heel eind op weg naar huis bijna thuis..(ongeveer 2 uur rijden) Er werden hotels geregeld, wij (alle mensen die met het vliegtuig mee zouden gaan, zakenmannen, gezinnen, student (dat was ik) theologen, en nog wat andere losse mensen) achter een engels,frans,duits,nederlands sprekende man aan die ons alles ging uitleggen. vervolgens een voucher voor het hotel ophalen...wachten op een busje die je naar het hotel brengt. busje komt eraan elly legt koffer achter in het busje...busje vol..koffer weer uit het busje wachten op volgende busje.. volgende busje komt..elly legt koffer erin en busje was inmiddels vol..(komt doordat sommige geen koffer hebben, alleen handbagage.. ) zo ging dat 3x ofzo..en de laatste keer vond de chaufeur mij zo zielig dat hij mijn koffer pakte en tegen alle andere wachtende mensen zei dat ik eerst mocht..want ik stond al zo lang te wachten (net zo lang als de andere eigenlijk) en na mij mochten de oudere mensen.. (compliment ...:P ) in het hotel aangekomen ingecheckt en vervolgens wat gegeten...etende terwijl een rastaman alle happen die ik nam (van de lasagna) zorgvuldig in zich opneemt..heel fijn. vervolgens komt ie naar me toe om te vragen of ik de zwitserse mensen ken ...... (zit net 2 uur in zwitserland) hij wil graag met iemand buiten wat gaan roken....ok, dat kan maar ik rook niet...dus die ook weer van me afgeschud...vervolgens kon ik rustig gaan slapen in hotelkamer....zag ik toch dat deze kamer 560 CF kost per nacht..omgerekend zo'n 370euro..dus heb heel lekker geslapen aangezien de vliegmaatschappij het hotel betaald...

Volgende dag heerlijk wat croissantjes naar binnen gewerkt, die zou ik voorlopig in Nederland niet krijgen ;) Had jammer genoeg geen plek meer in me tas.....voor een reserve croissantje.. ;) Van het hotel weer terug naar het vliegveld, maar zo'n draaideur met een koffer is nog niet zo makkelijk...en ja hoor daar zat ik klem..maar geen nood..altijd wel een redder in de buurt..deze keer was het dezelfde jongen die mij die avond daarvoor ook zo zielig toen ik stond te wachten op het busje... Uiteindelijk op het vliegveld horen we..dat het vliegtuig neit 10 uur vertrekt zoals ze de dag daarvoor vertelde...maar 12uur..beetje jammer..maar gelukkig ben ik zo technisch dat ik internet kon krijgen op mijn laptop dus me tijd verdreven met msnen met Krista in Vietnam en met me broeders.. ;) Die stoeltjes zijn echt heel hard!! Vliegtuig is uiteindelijk die zaterdag vertrokken, ook met mij..en zo kwam ik uiteindelijk nadat ik op schiphol aan..waar peter en maarten me op zouden halen...helaas namen zij niet de moeite om op me te wachten...(ze waren vrijdag mooi op tijd weggegaan) dus ging ik maar alleen naar Ommen..daar stond de gehele familie op me te wachten...voordat ik goed en wel me jas uit had, kreeg ik al een kopje koffie in me handen gedrukt (dankje wel papa).

Ik heb even geslapen vervolgens hebben we onze borden vol geschept bij de chinees....lekker eten!

Zondag ben ik weer naar m'n oude vertrouwde kerk geweest, alle mensen zitten nog steeds op dezelfde plek..(sommige zijn inmiddels overleden..)

Maandag: marijke is jarig!!!!!! We hebben samen een hele dag gehad...alleen ging de tijd wel heel snel....en waarom kijkt zo'n ober zo raar op als we om half 6 vragen om te eten...waarom hebben ze de kerkklok nog steeds niet goed gezet? Wel stom dat de bioscoop niet opengaat als er staat dat er een film om 20h begint. Naja dan maar terug naar huis...(wat staat die auto dicht bij de muur ;) ) ok..op de snelweg...zegt marijke ineens..uh..ik had deze klok toch al goed gezet... ... ik denk oeps..ik geloof dat ik mijn horloge nog niet geod heb gezet... en dus hebben we de hele dag een uur later geleefd dan dat het was..nu werden alle voorgaand vragen beantwoord...........

De rest van de week heb ik heerlijk thuis, koffie gedronken,  en weer even net als 'vroeger' thuis geweest..en natuurlijk ook lekker boerenkool gegeten! (uit eigen tuin..erg gezond..heel biologisch..wat bof ik toch weer dat ik dat thuis krijg ... :P )

Tijdens deze week heb ik weer een heleboel mensen gezien en gesproken, zo heb ik weer de werkende mensen in de Bruna gezien...En nog velen andere..zo ook Nadine, even kort met haar gekletst...ze was ook aan het werk,  bij de Super de Boer. ;)           (belofte maakt schuld)

Vrijdag was ook een grote dag.. Oma is 80 jaar geworden... daarom hadden we een feestje....helaas zit ik in frankrijk en kan ik nu niet komen..(denken opa en oma...en andere) Om het nog even compleet te maken heb ik oma (in m'n feestkleren) gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag en haar een fijne avond te wensen...jammer dat ik er niet bij kan zijn ;) ...Snel op weg naar de feestlocatie.  daar ben ik gaan zitten....duurde even en toen zag opa ineens dat ik er toch was...en even later zag oma mij ook opeens ....was erg leuk, goede verrassing. Een leuke avond gehad..met een abc-eetje van mama en verhaaltje van Henny en muziekstukje van Hanneke. Was een leuk feestje en leuk om iedereen weer te zien, en ook om iedereen bij elkaar te zien..!

Zaterdag lekker uigeslapen..en vervolgens..de koffer weer inpakken..wat is die ineens klein geworden...maar dan moeten de potten pindakaas en hagelslag toch echt mee..En Sinterklaas wou ook graag nog wat in de koffer stoppen. Weer op na Frankrijk...weer doei zeggen, en in de trein naar schiphol, om een kort verhaal kort te houden.de reis verliep een stuk sneller dan de heenreis..weer    'un bon retour'

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. bert:
    1 november 2009
    hahahahahahahaha wat een geweldig geschreven verhaal Elly!!! :D en wat een verschrikkelijke heenreis naar je o-zo-geliefde Ommen.... Maar gelukkig heb je het gered en er een superleuke tijd gehad zo te lezen, super! Geniet nu maar lekker van de tegemoetkomende sneeuwww..mmmmm!!! Het ga je goed de nieuwe Franse week!

Bert
  2. Geke:
    3 november 2009
    Hey Elly,
    Wat een avonturen heb je weer beleefd ;)
    Ik was vandaag nog even aan het werk in Ommen, de winkel moest geteld worden, en hoorde dat je weer in het land was gesignaleerd!!
    Leuk verhaaltje om te lezen :)

Succes met je studie!1

Groetjes Geke
  3. Alieke Dijk:
    7 november 2009
    Mooi stukkie el ;)
    Heb alleen het eerste deel over geslagen (anders voelde ik me zo Peterachtig ;))
    You know what I mean isn'tn it?
    We spreken elkaar snel weer!
    xxx
  4. Marijke:
    8 november 2009
    Hey el,
    Mooi verhaal hoor. Echt dom dat we de hele dag op de verkeerde tijd hebben geleefd. Zoiets kan alleen ons overkomen:S

Liefs xx
  5. eesje:
    9 november 2009
    nou nou. wat heb jij al niet meegemaakt!! Sommige dingen komen me bekend voor! En je kunt ook wel een horloge gebruiken. Dan gaat de tijd zo snel als die gaat en kun je het ook nog controleren. Wat bedoelt aliek met peterachtig? Wil ik ook wel weten. Nou verder komt sinterklaas al aardig dichterbij. In Frankrijk ook? groet je moeder
  6. Tim:
    11 november 2009
    Hoi Elly,
    Zoals beloofd zou ik laten weten wanneer ik op facebook je verhaal lees. Is ook wat: oud nieuws.
    Wist je dat roermond in 1554 en 1665 afgebrand is.
    Nee?, Manon wel.
    Groetjes Tim (oom Frits)
  7. Tim:
    13 november 2009
    Hoi Elly,

Bedankt voor het kaartje voor Daan !
    Doei
  8. reina:
    15 november 2009
    Hoi, Elly,echt weer iets voor jouw om dit weer mee te maken en je kunt het ook smeuig vertellen met een dikke glimlach. Ik verheug me al op het volgende verhaal. ben jij ook druk voor sinterklaas?
    Nou hier wel hoor op alle deuren EERST KLOPPEN DAN PAS BINNEN KOMEN of HIER ZIJ N SINT EN PIET AAN HET WERK NIET BINNEN KOMEN.Ook wel een gezellige tijd hoor. De gr. Reina