Zon, Sneeuw en regen..

20 februari 2010 - Grenoble, Frankrijk

Hallo allemaal!

Jaja, ik ben ook nog steeds op de wereld, na een hele tijd zonder update van mijn blog, zul je misschien wel gedacht hebben dat ik naar Mars ben verhuisd...maar nee hoor,  ik zit nog steeds in Grenoble, te genieten van de besneeuwde bergtoppen, van zon en ook van de regen..maar daar geniet ik iets minder van. Dat was dan gelijk de update over het weer.

In de tijd tussen de vorige blog en nu is er weer van alles gebeurd. Ik vertelde toen dat Alieke die week zou komen. Maar wegens de sneeuwbuien in Noord-Frankrijk is de vlucht geannuleerd...dus kwam ze ineens niet meer...daar sta je dan in de kamer...bed opgemaakt, jas aan om opweg te gaan naar Geneve..kun je alles weer opruimen en heb ik ineens niks meer te doen dat weekend. Geen paniek, weekend is zo weer opgevuld, en alieke komt gewoon een andere keer. Dus toevallig was Anneke dat weekend ook in Frankrijk aan het skien, en toevallig ook niet zo ver van ons vandaan, dus hebben cédric en ik onze skis in geladen en zijn we een dagje met anneke wezen skien, dat was erg gezellig en mooi! Over het skien...ik heb inmiddels alweer 2 dagen skiles gehad via school...'s morgens om 7h moet ik dan op de campus zijn en dan vertrekt de bus naar 'les 2 alpes' voor een dag skiles. (De eerste keer heeft Cédric me weggebracht naar de campus, zodat hij zeker wist dat het goed zou gaan ;) de 2e keer moest ik alleen met de tram, dat ging ook goed) Het skien gaat al aardig goed...ik mag nu de rode pistes doen...alleen vind ik dat zelf nog niet zo goed idee..dan sta ik daar met knikkende knieen op de berg, ik moet nu een bocht maken...1,2,3 bocht! En zo kom ik wel beneden maar vind het niet zo heel erg leuk op die manier,  maar het komt vanzelf dat het vertrouwder gaat...ik wordt alleen al bang bij het idee dat het rood is...als ze me zeggen dat het blauw is dan zou ik waarschijnlijk makkelijker naar beneden gaan...maar van dat kleurtje rood wordt het alleen al eng. Maar ik heb nog 3 dagen skiles dus daarna kom is vloeiend de rode pistes af :P  Cédric zal trots op me zijn ;)  Ondertussen hoor ik van betrouwbare bronnen dat in Nederland het winterweer nog steeds niet voorbij is...en dat sommige de sneeuw beetje zat beginnen te worden..helaas zit je dan niet in Frankrijk...want anders zou je kunnen skien, maar je kan wel langlaufen, over de lemerlerberg ofzo...met raketten wandelen, (dat zijn een soort van plateaus met pinnentjes waardoor je grip hebt in de sneeuw, heb wel een foto van) of met sneeuwscooters de nederlandse bergjes onveilig maken...tenminste dat is wat wij hier in de sneeuw doen...maar goed jullie zitten vast niet te wachten op zulke onbruikbare tips..:P Maar een groot gedeelte in Nederland zit te wachten op de lente...naja nog even geduld..

Ik ga ondertussen ook nog steeds naar school, het tweede semester is begonnen en dat gaat zo z'n gangetje. Het nog geen resultaten van de toetsen binnen die komen als het goed is aankomende donderdag....spannend...Maar ik verwacht er niet zo heel veel goeds van..maar we zullen zien.

Afgelopen week heeft Marijke bij ons gelogeerd, dat was erg gezellig...thee drinken, thee drinken, dagje skien, thee drinken, raketten gewandeld, thee drinken, pannenkoekjes van cédrics moeder eten, bastille beklommen, thee drinken...olypmische spelen kijken, (jammer genoeg laten ze heel af en toe het schaatsen zien, als er voor frankrijk niks beters is...) en volgens cédric heel veel praten...

Nu is Marijke weer naar huis, en is cédric dit weekend, en de komende week bij de kazerne, dus ben ik hier alleen, dat is wel heel rustig in eens! maar goed, kan ik weer even hard voor school aan de slag, want de volgende logees zijn al bezig met de koffers te pakken...: Mijn papa en mama komen donderdag tot dinsdag. En dan komt woensdag eindelijk Alieke (als alles goed gaat...je weet het maar nooit! )  Het is hier dus nu even hoogseizoen...cédrics moeder is er maar druk mee om alle lakens elke keer te wassen :P En wij hebben het vooral erg gezellig!

Ik ga maar weer een eind aan het verhaal maken...allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties elke keer!

En dan wens ik jullie allemaal erg veel succes in het gladde,koude en regeringsloze Nederland...(klinkt allemaal niet erg positief)

Ik wens jullie veel plezier in de Nederlandse mooie winterse vlakke landschappen (zonder diepe afgronden) met een regering die een nieuw begin wil gaan maken, met nieuwe kansen! :P

Heel veel liefs,

van ons 2 :D

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alieke Dijk:
    20 februari 2010
    Heeey vriendinnetje!
    Dit keer kom ik wel, hoe dan ook! Al moet ik heel schiphol op z'n kop zetten ;)
    Heb er ontzettend veel zin in!
    Laat je nog weten wat de uitslagen van de toetsen zijn?
    xxx
  2. Krista:
    20 februari 2010
    Hey Elly!!

Wat een leuk verhaal weer om te lezen zeg en de foto`s....wordt er wel een beetje jaloers van hoor;)lekker veel sneeuw en dan vooral ook bergen (want die heb je niet in Nederland:() Ben erg benieuwd naar je uitslagen, maar die krijg k vast nog wel te horen!! Succes daar met alles en natuurlijk veel plezier met je ouders!!

liefs krista
  3. Anneke:
    21 februari 2010
    Hoi Hoi Zussie,

Het klinkt inderdaad meer als een pretpark waar je in woont daaro. Ik hier maar druk zijn met mijn onderzoek enzo. HaHa ik zit je ook maar een beetje te plagen hoor. Ik ben gisteren ook lekker uit geweest en heb donderdag en vrijdag fijn op de bus gereden. Alleen moet ik vandaag dus eigenlijk wat gaan doen waar ik dus geen zin in heb. Maar ja of je in Frankrijk zit of in Nederland die momenten houd je toch. Oh ja jij doet nu rood met knikkende knieën, dat had ik met zwart. Met lessen hadden we zwart gedaan!! Je komt er wel met skiën, Cedric zal trots zijn.

Succes en veel plezier,

Je zus
  4. reina:
    22 februari 2010
    he ellebel wat leuk al die fotos maar ik krijg het er wel koud van hoor.komen pa en ma met het vliegtuig naar je toe? dan mag je eesje wel extra belonen ha,ha,nu op dit moment regend het ook niet zo leuk. mar de sneeuw is gelukkig weer weg.
    gr. reina