Groot nieuws!

14 juni 2010 - Grenoble, Frankrijk

Maandagmiddag 14 juni kijkende naar de eerste wedstrijd die Nederland speel tijdens het WK, voel ik me weer verbonden met het Nederlandse volk. Toen dacht ik laat ik jullie maar weer eens vertellen hoe het weer hier is en misschien wat ander nieuws. Eigenlijk dacht ik al een paar weken..ik moet nodig weer eens een verhaal schrijven..maar die afgelopen weken waren ook behoorlijk druk, dus heb even gewacht tot het weer wat rustiger werd....en dat is het nu...want ik heb ZOMERVAKANTIE!! En dan..heb je zomervakantie en wat moet je dan? Ineens geen echt verplichtingen meer...geen wekker die afloopt...(alleen die van Cédric..maar die is niet voor mij bedoelt..) Naja de eerste dagen worden vooral gevult met achterstallig onderhoud...de stofdekens overal maar weer weghalen..vervolgens de stapel papieren uitzoeken en opruimen...wat ook nog wel enige tijd in beslag neemt.

En dan..om nou de hele vakantie niks te doen...leek mij nou ook geen goed idee...gelukkig hebben we daar een oplossing voor gevonden...ik ben op zoek gegaan naar werk...en het gevonden! Dit is het eerste grote nieuws! Vanaf eind mei werk ik woensdagmiddag in een soort naschoolse opvang..waar ik de kinderen smiddags vermaak. En als het goed is als, dan ga ik daar in de zomer elke dag werken. Eindelijk weer wat met kinderen..erg gezellig, dat wordt dan gelijk beloond leuke uitspraken..(al begrijp ik ze nog niet allemaal) Maar het ontging de kinderen niet dat ik met aan accent praat..vandaar dat een meisje mij ook opeens vroeg..Ben jij een turk? ...Uhmm nee..geen turk...Ben erg blij mee dat ik hier kan werken..want het is een mooie gelegenheid om verder in te burgeren..en mensen te leren kennen in die plaats waar ik werk..dit is namelijk dezelfde plaats als waar wij (Cédric en ik) een huisje hebben gekocht...jaja..dat is dan het volgende grote nieuws, we zijn er al een heel tijdje mee bezig..maar dan vanf 1 juni hebben we eindelijk de sleutel gekregen van ons aankomende paleisje..Aankomend want we wonen er nog niet..er moet eerst nog flink geklust worden..dus we zullen zien wanneer we erin gaan. Erg leuk en spannend allemaal. Heb er erg veel zin in...Het huis staat in het centrum van de plaats waar Cédric bij de brandweer is. Dat betekent dat Cédric gewoon thuis kan blijven als hij de wacht heeft..en dat ik niet een week alleen ben..dat betekent nu ook dat als het alarm snachts afgaat...dat ik dan ook wakker wordt...maar dat vind ik niet zo erg ;) Als ik daarna weer gewoon door kan slapen..maakt het niet uit. Zoals jullie kunnen lezen heb ik de komende tijd genoeg te doen...en dat wil ook zeggen dat wij niet op vakantie gaan deze zomer, en dus ook dat we niet naar Nederland komen..helaas..Maar je kan niet alles..Dan moet Nederland maar hier komen ! Daarom was ik de afgelopen tijd ook druk geweest, want er kwam een groepje Nederlanders op visite, namelijk mijn ouders, zus, broers en Hugo. Erg gezellig..Omdat mijn ouders een vakantiehuis hebben gekocht vlakbij ons toekomende paleisje waren wij daar druk met verven..schoonmaken..en ikea leegkopen..en vervolgens al dat ikea spul in elkaar zetten..Ik heb een opstaptrapje in elkaar gezet..in dezelfde tijd dat Cédric 3 stoelen en een tafel in elkaar had gezegd...Dat wordt nog wat met ons eigen huis..maar goed..oefenen baat kunst..en dat opstaptrapje was gewoon ook heel erg moeilijk...

Het schooljaar heb ik sinds vrijdag afgerond..vrijdag heb ik mijn laatse herkansing gemaakt..dit om zo nog een aantal vakken te halen..zodat als ik volgend jaar het jaar over doe minder vakken heb. Ja, want ik het het jaar niet gehaald...na de resultaten van de laatste periode heb ik besloten om te proberen om nog wat vakken te halen..en me niet meer te richten om het jaar te halen..dit omdat ik dan mssn wel over zou gaan..maar dat ik volgend jaar dubbel zo hard moet knokken..om het dan te halen..lijkt mij beter om het volgend jaar nog een keer te doen..dan is overal het nieuwe ervan af..en weet ik wat er van me verwacht wordt..en heb ik een jaar de tijd gehad om frans te leren..Dus moet het dan wat makkelijker zijn..Dat is dan eigenlijk ook wel groot nieuws!

Nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn leventje hier..alleen ben ik nog vergeten te vertellen wat voor een weer het hier is...Naja het zonnetje heeft zich weer een heel aantal dagen laten zien..waar het niet dat het tussendoor ook wel erg hard geregend heeft...zo hard zelfs dat de kelder blank stond.....(wooow 1-0 voor Nederland!!!) En heb net snel de was weer binnen gehaald..die aan het natregenen was..

Owjah...dat wil ik jullie ook nog vertellen...nadat ik dus maandag zag dat de kelder blank stond..bleek ook dat de boiler het niet meer deed...dus cédric kwam even kijken Die kon hij niet maken..dus ik had geen warm water..Cédric's vader is de volgende dag gekomen, en heeft de boiler weer aan de praat gekregen..(die is er wel weer keer mee opgehouden..kwam ik achter toen ik er helemaal klaar voor was om te gaan douche..en toen kwam er maar geen warm water...daar sta je dan in je blootje..;) dan maar een kattewasje..) Vervolgens kwam er donderdag nog een schoorsteenveger...die zelf vond dat hij de schoorsteen moest vegen..(want voordat ik het wist had hij de buis er af getrokken om te kijken hoe vies die was.., naja hij was niet de persoon die dit moest doen..dit wordt collectief geregeld voor alle bewoners van deze flat...Nadat ik had gezegd dat ik het niet wilde en dat ik niet kon beslissen of hij dat moest doen of niet..omdat ik niet de eigenaar ben van dit appartement...werd hij beetje pissig..(op het moment is het veel te mooi weer om de kachel aan te doen..) en toen vertelde hij mij dat ik dan verantwoordelijk ben als de hele boel hier ontploft...en toen liep hij weg..ik heb nog even netje aurevoir gezegd...

Naja dan weten jullie dat ook weer...Inmiddels is de tweedehelft NL-DE alweer ruim begonnen..en begrijp ik niet al het franse commentaar..het is me ook niet altijd duidelijk over wie ze het hebben..omdat ze de namen anders uitspreken dan dat de Nederlanders dan doet..maar het gaat om de doelpunten..en dat is er tot nu toe 1.  Nou ik ga jullie met rust laten, naar alle waarschijnlijkheid is dit één van mijn laatste verhalen die ik schrijf op deze blog..want ik heb namelijk besloten...dat ik na ongeveer een jaar stop met mijn blog..diegene die dan nog wil weten hoe het met me gaat kan me dan altijd mailen, bellen, opzoeken..of iets dergelijks..Maar niet getreurt jullie hebben minimaal nog 1 blog van me tegoed! Tot de volgende blog!

groetjes Elly

1. Trudy:
    14 juni 2010
    Hoi Elly

Wat een veranderingen zeg! Een eigen huis gekocht. En dat nog wel als student... ja ja, je doet maar weer. Gelukkig is er een Ikea in de buurt. Low budget meubelen zijn dan wel gewenst, neem ik aan. Heb je geen leuke kringloop met brocante meubelen. Of leeft dat alleen in Nederland. Moeten wij zonodig brocante spullen uit Frankrijk halen, terwijl de Fransen er niets om geven....

Nog even en "jouw" kinderen gaan naar groep 3. Af en toe vragen ze nog naar jou? Een liedje die ze van jou hebben geleerd of in het Frans het boekje van rupsje nooitgenoeg. Want ook dit jaar hebben we rupsen in de klas. Deed ze weer aan jou denken. Leuk hè.
    Ik dacht pas nog. Ik moet nodig Elly even een berichtje sturen. Maar ook dat is er niet van gekomen. Zoals je weet: druk, druk, druk.... (slecht excuus hè.)
    Jammer dat jij het jaar moet over doen. Maar misschien wel beter. Ik vind het maar knap hoor: zo'n studie die opzicht al pittig is en dan nog in een "vreemde" taal. Er zijn natuurlijk ook zoveel vakspecifieke termen die worden gebruikt. Moet je ook nog stage lopen of is het puur theorie?

Vanuit Ommen ( en Hellendoorn) wens ik jou het allerbeste daar in het franseland. Wie weet mail ik nog een keer, maar zoals je weet, dat verwaterd snel.
    Elly het ga je goed! Wie weet kom ik je nog 's tegen in Ommen. Succes met alles wat je tegen komt in je leven.

Groeten Trudy Wermink
  2. Alieke Dijk:
    15 juni 2010
    Heey schat!
    We gaan van de week ff bellen, want ik vind dat er veel te veel gebeurt is (aan jou kan kende ik al de helft, maar van mijn kant ken je volgnes mij nog bijna niks) in onze leventjes!
    Super leuk verhaal, dat wel ;)

Kusje!
  3. Relinde:
    20 juni 2010
    Wat super super gaaf dat je een baan hebt Elly! Gefeliciteerd! En fijn dat je ouders dus dicht bij jou op vakantie kunnen. Heb je het wel dubbel druk, 2 huizen opknappen!
    En als je mannetje wordt wakker gebeld weet je in ieder geval waar hij naar toe gaat in plaats van dat je zijn avonturen pas na een week hoort..

Geniet van je vakantie! Heb je verdiend!

Liefs