22 jaar!

18 oktober 2009 - Grenoble, Frankrijk

zondagavond 18 oktober..het is weer tijd voor een nieuw avontuur van Elly..

Update van het weer...sinds de vorige blog is het weer enorm veranderd, in het vorige blog had ik het nog over warm weer...dat is nu niet meer zo..afgelopen week hebben we voor het eerst de verwarming en de kachel uitgeprobeerd....het weer is hier ongeveer hetzelfde als in Nederland, koud maar verder redelijk mooi weer, af af en toe een bui..maar vooral kou.

Daarom heb ik gister maar een nieuwe winterjas gekocht..een ski-jas..en ik heb um al uitgeprobeerd niet om te skieen, (sneeuw is er nog niet) maar hij is lekker warm. En ik vind um ook mooi ;)

Maar om even tot de ernst van de zaak te komen..sinds vorige week ben ik 22 jaar! Waah, alweer 22 jaar. Ik heb een leuke verjaardag gehad, het was wel een heel andere verjaardag dan alle andere verjaardagen...mijn eerste verjaardag die ik niet met de mensen van thuis vier.. dat was wel even gek. Maar heb desondanks een leuke dag gehad. Cédric's ouders en zusje met vriend zijn hier geweest om met ons te eten..de nasi..zoals ik in vorige blog vertelde..(trouwens had jullie uitgenodigd om de nasi te komen eten...niemand gezien..toch jammer hoor...moesten we de hele week nasi eten...) ;) ;) S'avonds heeft Cédric me mee uiteten genomen, een resaturantje waar die avond ook een groepje mexicaanse dansers kwamen dansen. Dezelfde dansgroep waar Marie (de zus van Cédric) ook danst, maar zij zit op dit moment in Freiburg, dus was ze er die avond niet bij. Op de foto's is te zien hoe het eruit zag..en ook wat we gegeten hebben. Als toetje een tompouce..en een roomsoes..., nee grapje, als dessert kregen we een taartje..met kaarsjes erop...toen dat taartje werd gebracht gingen alle andere gasten voor me zingen.. :) leuk.. (taartje is ook te zien op de foto's) Na mijn verjaardag ging het leven eigenlijk gewoon weer verder zoals het de laatste tijd ging..er is opzich niet zo heel veel veranderd..alleen dat het nu wat makkelijker is om te vertellen hoe oud ik ben...in het frans. vingt et un is 21 is erg lastig om goed uit te spreken..vingt deux is een stuk makkelijker...dus het leven op 22e is een klein beetje makkelijker...:P

Afgelopen week ben ik weer naar school geweest, en heb me daar weer gestort op de franse taal en op de psychologie van de mens..beide erg interessant, vooral de psycholgie van de franse..maar goed daar hebben we het de vorige keer al over gehad...

Morgen gaan we ons daar veder in verdiepen...afgelopen weekend met cédric wat dingen gedaan, ikea weer eens onveilig gemaakt...en naar de film geweest, een heerlijke lollige romantische film!

Het is weer tijd om een eind te maken aan de blog van deze keer...niet zo heel lang verhaal dit keer..maar volgende keer misschien weer meer... Ik wil iedereen nog wel bedanken voor alle kaartjes die ik gehad heb deze week...sommige zijn nog onderweg heb ik gehoord en sommige kwamen afgelopen week..maar dat ligt er niet aan dat jullie zo traag zijn...maar jaja..dit is frankrijk..de postbodes waren in staking in Grenoble...maar erg leuk om post te krijgen vanuit Nederland..geeft toch het gevoel dat ik niet direct vergeten wordt! Heel erg bedankt daarvoor!

liefs Elly

en ook de groetjes van Cédric !!!!

1. Trudy:
    18 oktober 2009
    hoi Elly
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Nog van harte gefeliciteerd trouwens met je 22 e verjaardag.

Lukt de studie een beetje? Al tentamens gehad e.d. ?? Ik vind het maar knap hoor wat je allemaal doet. Ik doe het je beslist niet na!!

Hebben jullie ook herfstvakantie of gaan jullie gewoon door?

Nou veel suc6.

Ik lees je nieuwe blog wel weer!

Groeten uit OMMEN

Van Trudy

Het giet ow goed bi- j al waj doot. (of zoiets!
  2. Krista:
    Hey Elly!!

Wat een leuk verhaal weer, knap hoor dat je de studie helemaal in het Frans doet, zo zou je het vast snel leren! En die 22...ach, je bent zo jong als je je voelt:P Heel veel succes en plezier daar verder!!

Liefs Krista!
  3. Henrike:
    Hey Elly,

Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Door de foto's kijgen we er ook echt een beeld bij. Erg leuk allemaal.
    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal.

Groetjes Henrike
  4. Karin:
    Heejj Ell
    Leuk om weer wat te lezen van je! Je bent lekker goed verwend op je verjaardag zo te zien;)LeukLeuk
    Spreek je snel;)

Liefs
  5. anneke:
    20 oktober 2009
    Hey Elly, Je ziet er nog lekker bruin uit op die foto's en je lacht lekker vrolijk, het is goed om je zo te zien.
    xxx
    Anneke
  6. reina:
    22 oktober 2009
    Hoi Elly het is wel een beetje je eigen schuld dat je de hele week nazi heb moeten eten dan moet je ook maar niet ergens anders gaan eten als de pan nog vol zit ha,ha.
    Gr De Bruekelaars