Met dank aan o.a. Ikea..

3 september 2009 - Grenoble, Frankrijk

Het is weer tijd voor een nieuwe blog.

Het is donderdag morgen/middag en hier schijnt de zon! Zoals de hele week, ik wil jullie niet jaloers maken, maar ik geloof dat het weer hier op dit moment beter is dan in Nederland. Er komt nog een warm weekend aan en daarna weeet ik niet precies wat het weer wordt. Maar ok, genoeg over het weer hier...

Het echte nieuws is dat Cédric en ik sinds deze week echt in het appartement wonen. Afgelopen weekend hebben we Cédric's spullen naar het appartement verhuisd, met dank aan het vrachwagentje van de brandweerkazerne..brrrrmmbrrrm.vroemmvroemm..et voila. Toen Cédric zijn spullen opgestapeld stonde in het appartement zijn wij vroemvroem naar de Ikea gegaan..alsof we heel wat van plan waren..(ik was tenslotte al een keer wezen kijken) kwamen we daar aan met ons geliefde brrrrmbrrmm.vroemvroem vrachtwagentje. Met dank aan Cédric zijn moeder hadden wij een parkeerplaats, zij stond de hare af aan ons...

OK toen ging onze reis in de Ikea beginnen... na ongeveer 2 uur hadden we bijna alles gezien en hadden we besloten wat we wilde kopen..maar goed dan ben je er nog niet.. Je moet kasten en stoelen in een grote hal op een karretje laden.. Maar het was zaterdag..en druk in de ikea..er was dus geen karretje meer te vinden. Ik wacht geduldig bij de band waar de karretjes weer te voorschijn horen te komen... ik wacht een tijdje geduldig en nog een tijdje..Cédric staan ondertussen bij de eerste kast te wachten tot ik met het karretje kom..maar nog geen karretje..Maar wat zag mijn oog...een eindje verder in de winkel was een 'ikeawerker' planten aan het afladen van het karretje.. ik zag haar de laatste plant afladen en toen met dat karretje richting de band lopen..en ze komt dichterbij...en dan..geeft ze de kar een aan meneer die naast mij stond...helaas, jammer. Maar wat zegt deze man..Je pense que tu etais devant moi..ofzoiets.. (dat zoiets betekent als , ik geloof dat jij voor mij bent) IK had opeens niet meer zoveel geduld en ik zeg snel, oui, merci..et roetsj ik ben weg met het karretje....jeah ik heb een karretje..(eigenlijk waren er nog meer mensen voor mij...) Ik roetsje naar cédric met het karretje we laden de kast op de kar vervolgens een andere en dan op naar onze volgende trots.. De Harry stoelen...vernoemd naar Harry. ;) Maar daar aangekomen...zijn er nog 2 Harry's... :S en we wilden er graag 4.. Cédric naar een andere 'ikeawerker' om te vragen of er nog meer zijn of wanneer ze er weer zijn. Maandagmorgen...ok wij maandag terug..dat verhaal komt straks. Toen hadden we alles op ONS karretje en op naar de kassa..daar stond best een lange rij...maargoed geduld is een schone zaak dus wachten wij geduldig op onze beurt...Daarna terug naar onze vroemvroem. En op naar het appartement..na de dozen van mij en die van cédric nog een paar dozen van de Ikea erbij..en toen was er nog net plaats om te zitten.

De kasten zijn inmiddels in elkaar gezet..en de Harry's ook. Die heb ik maandag gekocht..ze hebben hier ook iets tegen buitenlanders geloof ik ;) Ik met de Harry's naar de kassa..zeflbedieningskassa..ik was beetje nerveus..had ik nog nooit gedaan met zo'n aankoop.. Alles ging goed zonder hulp van 'ikeawerker'. Ik wil weglopen met de Harry's en nog wat kleine dingen.. komt er een beveiliger naar me toe..Bonjour Madame,.. Es-ce-que je peux voir ton ticket..? (Mag ik je kassabon even zien) Ja ik zag er waarschijnlijk verdacht uit...ik was zenuwachtig..had een petje op.. en ik ben ook nog eens een buitenlander!!

Maar voor de goede orde.. ik had niks gejat.. en het bonnetje klopte..Pfff.. Stel je voor zat ik met m'n Harry's bij de Franse Gendarmarie..

Inmiddels zijn de Harry's in elkaar gezet..nadat cédric er twee weer uitelkaar gehaald heeft omdat ze wiebelde..dus we waren van plan om terug te gaan..weer naar de Ikea.. bij nader inzien..toch maar niet..ik als buitenlander ;) Nog een keer in elkaar gezet en de stoelen wiebelen iets maar de vloer is ook niet helemaal gelijk..maar met plakkers eronder is het probleem opgelost.

Internet doet het hier ook..al heeft die het ook alweer opgegeven dinsdag..maar met een nieuwe modem doet ie het weer als vanouds...(net een week oud) En na een paar dagen omruimen en plekjes zoeken voor rommeltjes en alles wat uit de dozen komt kan ik nu wel zeggen dat het bijna klaar is. Nog een paar schroeven en spijkers hier en daar en het appartement ziet er uit zoals het er nog nooit heeft uitgezien! Met dank aan de Ikea..De Harry's + Harry e.a. ...;) :) owjah en natuurlijk met dank aan onze Vroemvroem brmm.. die weer veilig op z'n vertrouwde plekje staat op de Kazerne.

Nu gaat het leven hier pas echt beginnen ;)

Volgende week begin ik met een introductieweek... Dus na die week houd ik jullie weer op de hoogte van de belevenissen van die week!

Voor nu zijn jullie weer op de hoogte van onze belevenissen.. vooral in de Ikea..;)

Vanuit het OOOOO zo Zonnige Frankrijk ,

groeten van een voor hier buitenlander... ;) ;)

BON JOURNÉE!!

1. peter:
    3 september 2009
    Hartstikke leuk allemaal:P ik ga volgende week ook beginnen met de intro. veel plezier
    Groetjes Peter
  2. eesje:
    3 september 2009
    moet je ook maar op een zeer warme donderdagmiddag naar de Ikea gaan. dan zijn er karretjes, Harry's in soorten en maten en kasten, alle soorten. Ook parkeerplaatsen.
  3. Krista:
    Hey El!

Leuk om weer wat van je te lezen en dat je het daar naar je zin hebt! Dus je hebt nu je eigen appartementje ingericht naar eigen steil mét Harry`s (altijd gezellig hé, wat meer dingen om je heen). Ben wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet hoor. Heb van Marijke dinsdag ook al de verhalen gehoord, was wel gezellig geweest zo te horen :P (vooral zaterdagavond.....;) Hier verder ook alles goed! Veel gewerkt en morgen de nachtdienst in...blegh! Maar ik wens jouw veel succes en natuurlijk ook plezier op je introductiekamp en we spreken elkaar gauw eens! Groetjes aan Cédric!

Liefs Krista
  4. Relinde:
    3 september 2009
    Wat een avonturen heb je toch allemaal in La France! Fantastisch om te lezen!

Dikke knuffel
  5. Geke:
    Hey Elly,

Het grootste avontuur heb je dus overleefd in Frankrijk, de IKEA ;)
    Dan kan de rest alleen maar meevallen toch??

Leuk om te lezen allemaal :) en goed voor mijn Frans!

Succes en ik blijf je avonturen volgen.

xxx Geke
  6. Karin:
    5 september 2009
    Heeejj Ell!

Haha Lekker de hele Ikea doorgesjouwd dus! Nou fijn dat het allemaal gelukt is met de spulletjes enzo :D
    En nu alles klaar met inrichten enzo??

Heel veel succes met je intro!!

Ik moet maandag ook weer na school...

Liefss
  7. reina:
    11 september 2009
    toch maar ikea he dat is toch wel een beetje vertouwd he misschien durf je nu ook een andere woninginrichter aan gr Reina
  8. gerard lennips:
    15 september 2009
    ommen is sinds jou vertrek iets minder mooi geworden,
    maar het is nog steeds de mooiste stad van heel europa ben je vast met me eens hartelijke groet en veel succes
    gerard lennips
  9. Marie:
    16 september 2009
    Très bien, très intéressant... :p mais je comprend mieux si c'est en francais... :p
    A bientôt bises