Het eerste bericht vanuit Frankrijk..

Bonjour Goedendag

Vandaag ben ik precies een week geleden vertrokken. Deze week is super snel voorbij gegaan, super veel gedaan ook. Om maar bij het begin te beginnen:

Dinsdagmorgen 06.30 ben ik met mijn ouders thuis vertrokken. Peter en Maarten en de kippetjes achterlatend (de kippetjes begonnen net voor ik weg ging heel erg te kakelen ;) ). Met de auto vol geladen richting Grenoble. Toen we vertrokken was het ongeveer 14 graden. Aan het eind van de dag en de reis was deze temperatuur opgelopen tot 36 graden. Dat is dan toch een heel verschil. De reis verliep lekker snel om 18.00 waren wij bij het appartement. Daar stond Cédric de rommel en mijn ouders en mij op te wachten.  In de hitte alle spullen in het appartement gedumt, vervolgens door naar Cédric zijn ouders daar hebben we gegeten en geslapen.

De volgende morgen ben ik met mijn ouders en de caravan naar een camping in Grenoble gegaan, 15 min van het centrum vandaan, ideaal! Op de camping aangekomen was het nog steeds erg warm! Dus toen zijn we maar naar de Ikea gegaan, daar was het lekker cool. Bij de Ikea allerlei leuke en mooie dingen gezien, kasten, stoelen, banken, toen we buiten kwamen had ik dit allemaal (nog) niet gekocht, maar wel een afwasborstel! (en nog wat andere dingetjes)

Donderdag zijn we grenoble gaan bekijken, vooral de toeristische plekjes ;). We zijn met bolletjeskabelbaan de berg opgegaan waarvan je heel grenoble en verder kon zien liggen. Het was helder weer dus we zagen zelfs de Mont Blanc  erg mooi. Voor iedereen die in Grenoble komt is dit na ons appartement datgene wat je gezien moet hebben!

Vrijdag was een hele vreemde rare en drukke dag. s morgens met mijn ouders de campus bekeken en wat boodschappen gedaan. Rond de middag kwam Cédric me ophalen, we gingen bij een vriend een bank ophalen. na afscheid genomen van me vader en moeder, dat was erg gek en raar. Ik heb niet het idee dat ik ze een hele tijd niet zie, ergens weet jehet wel maar ik wil het denk ik niet weten. Toen dus op weg om de bank op te halen, hij is rood en rood. Met bank en vrachtwagentje de Route Napoleon af. In het appartement aangekomen gauw alles beetje opruimen, want de eerste gasten vanuit Nederland zijn gearriveerd! Marijke en David kwamen dit weekend bij ons, dit was super gezellig! Konden ze gelijk de bank (bedbank) uitproberen! Met ons 4en hebben mens erger je niet gespeeld, spannend spel, wordt er bijna agressief van!

Zaterdag met een kabeltreintje een berg op gegaan. De trein ging heel stijl omhoog het stijlste dat die haalde was  83% !  Daar boven van het uitzicht en een broodje genoten. Weer naar beneden, en toen zijn we gaan zwemmen. s avonds het uitgaansleven in Grenoble onderzocht, we zijn blijven hangen in een erg leuke bar waar je verschillende smaken wijn kon bestellen, bijvoorbeeld aardbei, kiwi, appeltaart, erg lekker! :o

Zondag zijn we naar Valbonnais geweest de plek waar alles 4 jaar geleden is begonnen. Daar aangekomen stond daar een bord 'plage NON surveillee' dat hetzelfde betekent als strand zonder strandwacht... tsjah.. ik heb daar toch echt mijn strandwacht gevonden..maargoed die heeft nu andere bezigheden ;)

Maandag ochtend zijn Marijke en David heel vroeg vertrokken richting le Pays Bas. Het weekend was erg geslaagd! Het appartement netjes weer opgeruimd en schoongemaakt. Maandag avond gister ben ik met Cédric naar het huis van zijn ouders gegaan. Daar blijf ik deze week en aankomend weekend gaan we echt alles verhuizen en inrichten. Misschien dat ik dan het gevoel krijg dat ik hier voorlopig blijf, het voelt nu nog vooral als vakantie. Nu heb ik nog tijd om een lange blog te schrijven ;)

Nu zijn jullie weer bijna tot in detail op de hoogte van mijn belevenissen hier deze week! Foto's van deze week komen nog! Die zijn onderweg naar Nederland.. met een fototoestel en dan moeten ze weer hierheen.. ;)

Vanuit het zonnige La France:

aurevoir et bon courage!

(dit alles is geschreven dit alles is gedaan door Elly op een azerty toetsenbord..lastig)

1. Tienco:
    Hallo Elly en Cedric,

nu bijna in jullie nieuwe huisje, fijn voor jullie. ben benieuwd hoe het je op de Campus gaat bevallen. verliep de inschrijving beter en sneller dan bij Anneke. dat ging toe echt op zijn Frans (sorry Cedric) als straks alles nomaal gaat en je hebt het niet meer zo druk dan ga je Nederland ( lees Ommen ) wel missendenk ik.
    verder even geen nieuws veel succes met alles wat jullie gaan doen. groet, Tienco
  2. Annelotte Timmer:
    Hey Elly,
    Ik lees dat je nu al allemaal leuke en gezellige dingen hebt gedaan! Ik hoop dat je gauw je plekje vindt daar in Grenoble.
    Liefs Annelotte
    (Enne netjes gedaan hoor op een Azerty toetsenbord! :P)
  3. Henrike:
    Hey Elly,

Wat lees ik je hebt het huis al helemaal schoongemaakt.
    Dat klinkt al lekker burgelijk.
    Hoorde ik datzelfde laatst niet zeggen over mijzelf s:
    Geniet nog even lekker van je "vakantie" en voor je het weet, begint het dan ook echt.
    Heel veel succes in Grenoble!!!
    Heb je het boek al helemaal goed doorgelezen???

Groetjes,
    Henrike
  4. reina:
    hoi. Ellebel
    wat fijn dat de reis zo goed verliep en je nu het moeilijkste achter de rug hebt(afscheid nemen)
    Ik hop dat je snel je plekje gevonden hebt. Gr uit breukelen
  5. Geke:
    Hey Elly,

Helemaal weer op de hoogte en wat het bloggen betreft; Je kunt het, hou vol :P
    Succes volgende week met het starten van je nieuwe leven!!! Hou ons op de hoogte :)

Groetjes Geke
  6. anneke:
    26 augustus 2009
    Hoi zussie,

Ik zit nu nog in het ook zo hete Spanje. Wel leuk om zo even te vernemen wat jou bezig houdt. Ik hou mij hier met bijzonder weinig bezig. Het hoe en wat mail ik je nog wel. Het is tenslotte mijn vakantie. Wel grappig dat we allebei tegelijk weer aan de uni beginnen. Maar moest je nu echt als eerste een afwasborstel kopen?... ;) hihi je wordt nog een echte .... vrouw... :p. Ik mis het Frans enzo ook wel, ik heb hier ook steeds de neiging om in het Frans te beginnen als ik het Spaans niet weet en het Engels zit ik steeds te mixen met Frans of ik spreek beide talen te Frans uit, grappig hè? Ik ga zeker nog weer naar Frankrijk maar of ik dat dit studiejaar ga halen, kan ik niet zeggen. Ik hoop in elk geval dat je kan aarden en dat je het naar je zin gaat krijgen. Geef jezelf vooral de tijd om aan dingen te wennen en wat betreft de taal, gewoon blijven oefenen en je zal jezelf steeds meer verbeteren. Maak je daar maar niet druk over! Heel veel succes sterkte en geluk daaro.

Groetjes,

Je zus
  7. eesje:
    30 augustus 2009
    dag elly, wel raar dat ik nu lees wat we samen hebben gedaan, wat betreft de eerste dagen. Wij hebben direct na jouw vertrek een lange rondrit gemaakt via de gorges de la Bourne en col de Rousset naar Die en via Vif weer terug naar Grenoble. De volgende dag zijn we echt uit Grenoble vertokken. Toen zijn we in Poligny gewest, 2 dagen en toen weer verder naar het noorden. Nog steeds erg mooi weer! Toen naar een leuke camping bij Stavelot, in de Ardennen. Ook daar mooi weer. Maar wij hoorden 's nachts een raar geluid. Wat was dat? Dat was het geluid van regen! Maar gelukkig werd hetin de loop van de dag weer droog en hadden we nog een paar fijne dagen samen met oom Aad die daar al 16 jaar een caravan heeft. En toen weer naar huis waar Maarten de boel in uitstekende staat gehouden had! Geveegd, gedweild, geharkt en bloemetjes geplukt! En nu hebben we de gebruikelijke zondagse maaltijd al weer achter de rug en lijkt alles weer normaal. Min één. dag de groeten, je moeder.